همه هستی ام، گل بهشتی ام ریحانه جان ،همه هستی ام، گل بهشتی ام ریحانه جان ،، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 18 روز سن داره
چراغ زندگیم روشناجونچراغ زندگیم روشناجون، تا این لحظه: 8 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره

ریحانه و روشنای زندگی مون

ریحانه و هشتمین ماه تولدش(دی)

1390/11/1 3:13
نویسنده : مامانی
4,040 بازدید
اشتراک گذاری

 

ریحانه جونم 8 ماهگیت مبارک عزیزم

.

امروز 1 بهمن 1390، 8 ماه از عمرت گذشت و وارد نهمین ماه از زندگیت شدی مبارک باشه شیرینم.

خدایا هزاران بار شکرت که ما رو لایق بهترین و ارزشمندترین و زیباترین هدیه خودت دونستی و 8 ماهه که افتخار مادر بودن رو نصیبم کردی و این فرشته ناز رو برامون بخشیدی.

دخترکم روز به روز شیرین تر میشی و هر روز که می گذره مارو بیشتر از قبل وابسته خودت می کنی.

وقتی صدای خنده هات و آواز خوندنات تو فضای خونه مون می پیچه،

وقتی با صدای پر از نیاز میگی:"مامام"،

وقتی در آغوشم می گیرمت و از ته دلت بغلم می کنی و می خندی،

حتی وقتی شیطونی می کنی و سفرمون رو می کشی و وسایل رو می ریزی

و وقتی ملافه های مبلامون رو می کشی و ظرف میوه های مصنوعی مون رو بر می گردونی و نگاه شیطنت آمیز می کنی و زیرکانه می خندی،

دستامو می برم بالا و میگم:

خدای مهربونم هزاران بار شکرت، شکرت که فرزندی عطا فرمودی که سالمه و داره به همه جا سرک می کشه ، شکرت که سلامتی بهم دادی تا هرچی اون میریزه من جمع و جور کنم، شکرت که ... آخه خدای خوبم کدوم یک از نعمتهات رو شکر کنم؟ خوبی هایی که در حقمون کردی خیلی بیشماره و با نوشتن تموم نمی شه.

 

.

 پیشرفت های ریحانه در هشتمین ماه تولدش در ادامه مطلبه که به خاطر دوستای نازم که با وارد کردن رمز مشکل داشتن، بدون رمزه.


 پی نوشت: این پست ویرایش شده است و مطالب مربوط به چند روز پس از پست قبل هست.

 

 

.

عروسکم ! تو 8 ماهگیت خیلی زبل و باهوش شدی و با هزار جور ناز و عشوه دل من و بابایی رو می بری. شکر خدا دختر فوق العاده خوش اخلاق و خوش خنده ای هم هستی.

 

.

- تا بالا سرت می ایستیم برامون آغوش باز می کنی و إهن إهن می کنی تا ورداریمت.
- وقتی بغلت می کنم هم تا بخوام آماده بشم برای شیر دادن، طاقتت طاق میشه و پشت سر هم إهن إهن سر میدی و لباسم رو می کشی.
- موقع شیرخوردن هم با اون دستت که آزاد هست به یه جایی از بدن مامان گیر میدی, یا چنگ می زنی یا به زور دستت رو به موهام می رسونی و می کشی یا با دکمه لباسم بازی می کنی و یا لباسم رو می کشی خلاصه با مشغولیت و شیطنت شیر می خوری.

.


- دختر سحرخیزی هم هستی هر روز ساعت 8 الی 8 و نیم بیدار میشی و موهای مامانو می کشی و اگه دیدی مامان از رو نمی ره تو صورتش چنگول می زنی و میگی: اَاَاَه. تا چشمامو باز می کنم یه لبخند قشنگ تحویلم میدی. اما بازم کم نمیارم و به هر ترفندی شده دوباره می خوابونمت.

.


- یه وقتایی هم برای اینکه توجه ما رو جلب کنی پشت سر هم سرفه های الکی سر میدی و لوس میشی و می خندی.


  چهار دست و پا راه می ری و همه جا رو به هم می ریزی و به همه جا سرک می کشی و خرابکاری می کنی .
(نفس خانوم! تو این چند روزی که طول کشید بیام و مطالب رو ویرایش کنم تو چهار دست و پا رفتن کلی پیشرفت کردی و دیگه به صورت کاملا حرفه ای این کار رو انجام میدی.)
- از تخت و صندلی و مبل می گیری و بلند میشی.

*

*

*
- به سیم علاقه داری هر کجا سیم ببینی خودت رو می رسونی، به خاطر تو تلفنمون رو از هال ورداشتیم و گذاشتیم تو اتاق و سیم های تی وی رو هم همیشه یه ملافه ای می کشم روش تا نبینی.
- مزه سرامیک ها رو هم دوست داری تا میرم آشپزخونه چشمم رو دور می بینی و می ری رو سرامیک ها و با احتیاط زبونت رو بیرون میاری و سرامیک ها رو لیس می زنی. اه اه

اینجا پوشکت رو عوض کردم و مجال ندادی شلوارت رو بپوشونم و بدو بدو رفتی رو سرامیک ها و ادامه ماجرا ...

*


تو این عکسم خم شده بودی اپن رو لیس بزنی که یهو بابایی صدات زد و تو هم یه خنده دلبرانه تحویلش دادی تا کاری به کارت نداشته باشه.(ای شیطون)

.
- از دیگر موارد مورد علاقه برای لیس زدن دمپایی های رو فرشی من و باباست که تا می بینیشون خودت رو بهشون می رسونی. چه کارایی می کنی دختر آدم حالش بد میشه از نوشتنش، ولی باید ثبتش کنم تا فردا روزی بخونی و بدونی که چه کارایی می کردی و مامانی از وقتی چهار دست و پا میری آروم و قرار نداره و کارش شده دنبال تو راه افتادن.

- عاشق نشستن تو وانت هستی و از آب و آب بازی هم خیلی خوشت میاد وقتی میریم حموم کلی ذوق می کنی و با کتاب حمومت مشغول بازی میشی.

*

*

-اینم چندتا عکس بعد از در اومدن از حموم:

*

*

*


- عاشق مارک عروسکاتی و تا یه عروسکی دستت می دیم مارکش رو پیدا می کنی و می بری دهنت و با ملچ مولوچ فراوان می خوری و کلی هم ذوق می کنی دیگه از بس خوردی مارک عروسکات نخ نما شده منم زیاد سخت گیری نمی کنم چون هر بار که لباس شویی روشن می کنم یکی دو تا از عروسکات رو هم می شورم.

.
- هنوز دو تا دندون کوشولو داری ولی لثه های بالاییت ورم کرده و دندونات پایین اومدن اما هنوز لثه ات رو نشکافتن.
- یه کار دیگه ای که می کنی و من دلم ضعف میره برات اینه که وقتی با دقت می خوای یه چیزی رو نگاه کنی سرت رو یه طرف خم می کنی و با دهن باز نگاه می کنی این مورد برای چهره های جدید هم که باهات حرف می زنن صدق می کنه.

.

- وقتی صدای آهنگ پیام های بازرگانی رو می شنوی(مخصوصا تبلیغات شبکه آی فیلم رو که رنگارنگه) یه جا میخکوب میشی و با چشای گرد شده و دهن باز نگاه می کنی و اگه من یا بابا یه لحظه ناخواسته برفک کنیم داد می زنی و با دست ما رو پس می زنی تا ادامه اش رو ببینی.

*

- اینجا هم که غرق دیدن لوستری:

*


- تازگی ها مسیر آشپزخونه رو هم یاد گرفتی و میای رو اجاق گاز که آینه ایه خودت رو نگاه می کنی و حرف می زنی با خودت.
-23 دی ماه (7 ماه و 23 روزگیت) برای اولین بار به انگشتای پات لاک زدم و کلی قربون صدقه ات رفتم.

*

- خوردنی هایی که تا حالا نوش جون کردی:
1- فرنی(که خیلی دوست داری)
2- حریره بادوم(فقط یه بار درست کردم و زیاد خوشت نیومد منم به همون فرنی اکتفا کردم) –
3-سوپ مرغ-
4- سوپ ماهیچه-
 - کته گوشت(بار اول زیاد خوشت نیومد ولی بار دوم که خاله جون بهت داد با اشتها خوردی)-
6- کته مرغ
7- پوره سیب زمینی و هویج( وقتی سیب زمینی و هویج آب پز له شده رو با شیر رقیق می کنم با اکراه می خوری ولی وقتی با آب مرغ رقیق می کنم نسبتا بهتر می خوری)
 - زرده تخم مرغ(هر روز نصف زرده بهت می دم که با اکراه می خوری هزار جور باید شکلک در بیاریم تا یه قاشق بذاریم دهنت)
9-آبمیوه (آب هویج و آب سیب)
10- میوه (سیب - موز – خیار- انگور- لیمو)
11- نون سنگک(تا می بینی إهن إهن می کنی تا زود بدیم دستت آخه خیلی دوست داری)
12- از وقتی هم وارد ماه نهم شدی برات آش درست کردم با آب ماهیچه و همه حبوبات و سبزیجات تازه و خوشبختانه خیلی خوشت اومد و با اشتها خوردی.
13- عدس پلو با چرخ کرده
تو کارت بهداشتت نوشته که می تونم از این ماه بهت خرما بدم ولی نمی دونم چقدر بدم که پاهات نسوزه آخه خیلی شیرینه.

 

.

 


عذرخواهی نوشت:
خاله های مهربون ریحانه ببخشید نظرات این پست رو بدون پاسخ، تایید کردم. از همینجا از تک تک شما تشکر می کنم. دوستای گلم ببخشید یه مدتی اصلا حال و حوصله وبگردی نداشتم و به خیلی هاتون نه سر زدم و نه کامنت گذاشتم، اگر هم کامنتی گذاشته باشم با موبایل بوده و مفید و مختصر بوده، از اینکه کوتاهی منو نادیده می گیرین و صادقانه و با دلای مهربونتون به خونه مجازی ما میاین و برامون کامنت های پر مهر می نویسین ممنونم این نشونه بزرگواری و دل پاکتونه، امیدوارم بتونم جبران کنم.
 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (35)

سمانه مامان محمدباقر
1 بهمن 90 23:25
8 ماهگی ریحانه جون مبارکـــــــ
زیبا
1 بهمن 90 23:33
8ماهگیت مبارک گلکم.ایشالا80 سالگیت
مامان نازنين رقيه
2 بهمن 90 9:07
چه دخملي گل دخمليفداش بشم من بازم ماهگردت مبارك
ثنا
2 بهمن 90 10:30
سلام عزيزم خوبي؟ 8 ماهگي ريحانه جونم مبارككك واي چه ناز شدهههههههههههه عاشقتم ريحانه جون
مامان پرنيان درنيان
2 بهمن 90 14:49
ماشالله هزار ماشالله خيلي خيلي خوشگل و نازه اسفند براش دود كنيد عكس اوليش عينه كارت پستال ميمونه
فهیمه مامان پرهام
2 بهمن 90 18:46
جیگرشو بخورم من با اون سرامیک خوردنش.... باور کن همه جورشو شنیده و دیده بودم جز این یکی راستی ماهگردت مبارک خاله ای
مامان مهراد
2 بهمن 90 23:35
نه ماهگیت مبارک عزیزم
هديه
3 بهمن 90 0:34
سلااااااااااااام... وايييييييي چه عروسك خوشگلي اينجا نشسته.... و چه عكس هاي متفاوتي... هميشه عكساي اين نازنين فتوشاپي بود... اما الان..... خيلي خوشگله عكسا.. بزنم به تخته خونه ي قشنگيم داريد..
فرانک مامان النا
3 بهمن 90 8:09
نااااااااااااااااااااازی .. چه زود بزرگ شد . ماشاا...
فرانک مامان النا
3 بهمن 90 8:19
فرناااااااااااااز وبلاگ نفس رو بخون درمورد خاکسپاری انار نوشته ... خدا به خانواده شون صبر بده .
ترنم
3 بهمن 90 12:42
عزیز دل خاله الهی قربون این ملوس ناز بشم خیلی ماهیییییییییییییییی نفس خانوم ریحانه عزیزم
یلدا
3 بهمن 90 15:13
8ماهگیت مبارک کوچولوی ناز با اجازه لینکتون کردم
جوجه نارنجی ما
3 بهمن 90 15:22
8 ماهگیت مبارک عزیزم.ماشالا خاله چه لباس ناناسی پوشیدی دورت بگردم
سهیلا
3 بهمن 90 17:20
فرناز جونم خدا این جیگر خانومی رو براتون نگه داره و سلامت و شاد باشید هزاران بار خدارو شکر
مهسا مامان مرسانا
3 بهمن 90 21:43
فدای اون چشمهای خوشگلت برم......منم آپم....زودی بیا
خاله خاطره
4 بهمن 90 3:04
چه عکس های خوشگلی از ریحانه ناز گذاشتی دوست دارم یه عالمه ببوسمش
مامان محمدحسن کوچولو
4 بهمن 90 7:55
خدا گل دخترتونو براتون حفظ کنه
خاله هدي ياسمين زهرا
4 بهمن 90 15:38
ماشااله به خوشگل خانم خودمون.هشت ماهگيت مبارك باشه خانم خانما درضمن ماماني ريحانه ناناسي ديگه نمياي پيشمون. دوستاي تازه پيدا كردي يا ازمون قهري؟؟ من كه نيومدم يه دوسه هفته اي يا نبودم يا مريض تشريف داشتم . البته اومدم ولي مطلب جديد نذاشته بودين. بيا خاله خوشحال ميشيم
سمانه مامان پارسا جون
4 بهمن 90 17:49
سلام فرناز جون خوبی؟ گل دخترمون خوبه؟ 8 ماهگیش مبارک به سلامتی به نظرم اومد قیافش تغییر کرده ماشااا... ماهتر شده عکس آخریه هم خیلی جیگره خیلی جای من حسابی بماچش
زهره
5 بهمن 90 13:14
سلام فرناز جون 8 ماهگی هدیه آسمونیتون مبارک تون باشه عزیزم ماشاالله هر روز خوشگل تر وناناس تر میشه این ریحانه جووووون حتماً واسه دخمل مخملی و ناناز تون سپند دود کنی عزیزم. همیشه شاد و عاشق و سربلند باشید فرناز جون
فرناز/ مامان ریحانه
7 بهمن 90 2:21
سلام خاله های مهربون ریحانه، راستش شرمنده ام از اینکه منتظرتون گذاشتم متاسفانه کامپیوترم بازم ویروسی شده و برنامه هاش به هم ریخته وگرنه مطالب این پست رو تکمیل کردم و عکساش هم آماده آپلوده. دو شبه دارم تلاش می کنم که ویرایش کنم اما در صفحه ویرایش مطالبم، نوشته هام با کد هاش باز میشه و هر چقدر هم رفرش می کنم درست نمی شه اگه اطلاعاتی در این باره دارین ممنون میشم. در ضمن صفحه ارسال مطلب جدید هم برام لود نمیشه.
ترفندستان
7 بهمن 90 22:55
سلام علی آقا، من این سوال رو در قسمت پرسش و پاسخ نوشته بودم:
"تازگی ها وقتی تو کامپیوترم صفحه ای رو باز می کنم نوار وظیفه اون برنامه رو نشون نمیده و با مینیمایز کردن برنامه دیگه نمی تونم بازش کنم. خواهش می کنم اگه اطلاعاتی در این باره دارین راهنماییم کنین."

شما لطف کرده بودین و وقت گذاشته بودین و توضیحات جامعی داده بودین.فقط یه مشکلی که هست CD ویندوزم خیلی قدیمی هست و این بار آخر که همین مشکلات رو داشتم بیرون برام ویندوز نصب کردن.
ویندوزم XP هستش.

چند روزه یه صفحه ای هم موقع باز کردن کامپیوتر برام باز می شه که نوشته:
you may be a victim of software counterfeiting.
this copy windows did not pass genuine windows validation.

چند ماه پیش هم از وقتی این پیغام رو دیدم کامپیوترم خیلی سنگین کار می کرد و کلا قاط زد و یه روز که باز کردم دیدم تو صفحه دسکتاپم هیچ آیکونی نیست و start هم نبود و هیچ کلیدی کار نمی کرد برای همین دادم بیرون تا برام درست کنن چون کلی عکس و فیلم داشتم که تو CD نریخته بودم.
می ترسم بازم همون مشکل برام پیش بیاد. ممنون میشم اطلاعات مفیدتون رو در اختیارم بگذارین.
البته راضی به زحمت نیستم همینجا پاسخ بدین میام و نگاه می کنم.
سلام-وبلاگ منتقل شده بود به tarfandestan.niniweblog
این پیغامی که میگین مال اورجینال نبودن ویندوزتونه که 30روز از نصبش بگذره یا غیر فعال میشه یا عملکرد خوبی نخواهد داشت و اینکه صفحه نمایشتون سیاه میشده و هیچ ایکونی نبوده هم دلیلش همین اورجینال نبودن و گذشتن از وقت 30روزش بوده که اگه تو این 30روزه یک کرکی برای ویندوزتون پیدا میکردین ونصب میکردین مشکلتون حل میشد پیشنهاد من به شما اینه که وینوز اکتیو شده یا همون اورجینال genuine windowsو کمتر دست کاری شده رو سیستم تون نصب کنین و مشکلی نخواهید داشت و این رو هم بدونین نرم افزاری رو الکی رو سیستم حتی برای امتحان کردن هم نصب نکنین اگه از برنامه ای اطلاعی ندارین نصبش نکنین و نکته ی بعد انتی ویروس جدید و ابدیت شده است که بعد از نصب ویندوز اورجینال باید رو سیستم نصب بشه و سیستم اسکن بشه.
موفق باشید.راستی یاد اوری میکنم وبلاگ منتقل شده و این وبلاگ دیگه اپ نمیشه.

ممنون از شما
وووووااااااااااااااااای ی ی
این که میگین آپ نمیشه یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان ستایش
7 بهمن 90 23:06
سلام ریحانه جون 8 ماهگیت مبارک عزیزم چقدر هم عکسات نازه عزیزم منتظر حضور سبزت و تبادل لینک هستم
هستی
8 بهمن 90 1:39
8 ماهگیت مبارک خوشگل خاله: X سلام فرنازجون دلم برات تنگ شده بود ببخش دیر به دیر بهت سر میزنم یک درگیر بودم عزیزمممممم دختر گلتو ببوسسسسسسس
مامان آيلا
8 بهمن 90 10:49
حسابی بزرگ شدی برا خودت خانومی شدی
مامان نازنين رقيه
8 بهمن 90 13:29
ممنون خاله جون چشم ما رو روشن كردينانشالله زود كامپيوترتون حالش خوب بشه ما عكساي ناناسي رو ببينيم
مامان فاطمه جون
8 بهمن 90 13:59
سلام، ماشاالله ريحانه جون چقدر بزرگ شده و البته ناز تر خدا براتون حفظش كنه در ضمن هشت ماهگيش رو هم بهش تبريك مي گم
ثنا
8 بهمن 90 19:30
سلام عزيزم خوبي؟ خانومي ريحانه جونم خوبه؟ گلم ما منتظر عكساي ناز ريحانه جونم هستمااا پيشم بيا اپيدم...
فهیمه مامان پرهام
9 بهمن 90 10:16
فرنازم سلام
کارت دارم میتونی بیای اینجا رو بخونی؟

عزیزمی فهیمه جونم ببخش خیلی اذیتت می کنم و همش بهت زحمت میدم.
منتظر کامنتتم.
elham
9 بهمن 90 12:46
farnaz jan besiyar az khoonat khosham oomad..chideman o tarahiye homayooni dare
مامان ارمیا
9 بهمن 90 12:57
سلام عزیزم. 8 ماهگیت مبارک. سلام مامان با معرفت. توی پست امروز نوشتم چرا آپ نبودم. راستی اون گلدونها و گلهای قشنگ رو با اجازه چند ماه دیگه باید جمع کنی و خونه قشنگتون مثل خونه ما شبیه مسجد بشه. از دست این گل گلی ها.
مامان شینا
12 بهمن 90 19:00
هزار ماشالا به ریحانه جونم
مامان آیهان جون
12 بهمن 90 19:32
چه فرشته کوچولوی ناناز خوشمزه ای
عسل و غزل
7 اسفند 90 2:14
سلام چه دخملی ماهی داری خیلی نازه هزار ماشاله هزار تا ببوسش با اجازه لینکتون کردم
جوجه نارنجی ما
19 اسفند 90 1:56
ماشالاااااااااااااااااااااااااااااااا عسل خانمی خیلی ناناس شدی گلم

خاله سمانه گلم مرسی که اینجا اومدی